HACIA UNA ESPIRITUALIDAD LAICA.

Nuevas publicaciones evangelio

     

UN BÉ PRECIÓS
Autor: CETR
Categoría: Calidad humana profunda

Albert Schweitzer (1875-1965)

Estic ben convençut que l'esforç que cal fer el llarg de la vida és conservar la frescor que els pensaments i els sentiments tenien en la joventut. Aquesta convicció ha estat sempre per mi, una font de bons consells. Instintivament, és com si mantingués l'alerta per no convertir-me mai en el que s'anomena una "persona madura".




L'expressió "madur" sempre em fa sentir malament. Em ressona a sinònim d'empobriment, de desànim, d'avarícia intel•lectual o moral. L'espectacle normal que ens ofereix "l'home madur" és el d'una raó forjada de desil•lusions i resignació. Ens anem modelant els uns als altres abandonant, un a un, els pensaments i les conviccions que estimàvem en la joventut.

Crèiem en el poder de la veritat; hi hem deixat de creure. Crèiem en els homes, crèiem en el bé: ara ja no. Defeníem amb zel la justícia i el zel s'ha apagat. Teníem fe en la bondat i en la tolerància, on és aquella fe? La capacitat d'entusiasme també ha desaparegut. Per poder navegar millor entre esculls i tempestes hem deixat anar llast, hem llençat per la borda el que pensàvem que ens podia fer nosa; però eren les nostres provisions, eren la reserva d'aigua. Ara naveguem més lleugers, però vers la fam i la inanició.

Quan era jove sentia converses entre els adults que m'omplien de tristesa. Reconeixien l'idealisme i entusiasme de joventut com un bé preciós que no hi havia més remei que deixar enrera. Vaig tenir por que també jo algun dia miraria el meu passat amb la mateixa melangia. I així em vaig fer el ferm propòsit de no sotmetre'm a la tràgica necessitat de convertir-me en una persona raonable. He intentat guiar la meva vida segons aquest vot que, en un primer moment, va sorgir així, com una fanfarroneria d'adolescent.

Els adults s'esforcen en fer veure als joves que allò que estimen i desitgen no són més que il•lusions. Però jo he entès que hi ha una altra manera d'ajudar la inexperiència dels joves. Es tracta d'animar-los a enfortir i desenvolupar les idees que els fan bategar. La persona madura de debò, confirma que l'idealisme juvenil és un tresor que no s'ha d'abandonar per res del món. Tots passem per moments en els que sembla que la vida ens pugui arrencar l'entusiasme i la fe en el bé i la veritat. Però res ens obliga a sacrificar-los-hi. Si l'ideal queda derrotat quan topa amb la realitat no vol dir que aquell ideal sigui fals sinó que li manca força, que no és prou pur ni es troba prou arrelat en el nostre cor. La força de l'ideal pot arribar a ser incalculable.

Els ideals són pensaments; mentre els mantenim només al nivell de pensaments la seva força interna és inoperant, per molt que els acompanyem d'il•lusió. La seva força només resulta operativa en el moment en que es fan carn en un ésser humà que ha treballat per purificar el seus sentiments.

La maduresa que hem de perseguir, al preu dels esforços que calgui, és poder ser cada cop més sincers, més nets, més pacífics, més dedicats, més indulgents, més comprensius, més savis. Renunciem al que calgui per aconseguir-ho. Aquest és el foc que transforma el ferro fonedís de l'idealisme instintiu dels anys joves en un acer inalterable d'idealisme conscient que perdura tota la vida.

La saviesa és saber reconèixer amb lucidesa la causa de les desil•lusions i els fracassos. Cada fet és el resultat de la força interior; si la força que ens movia era prou poderosa, podem tenir èxit. Si era feble hi haurà un fracàs. El meu amor és impotent? Vol dir que, en mi, encara hi ha molt poc amor. El qui treballa per enfortir-se i purificar-se interiorment veurà com el seu idealisme enlloc de desaparèixer amb els anys, s'enforteix més i més i es converteix en una força capaç de transformar.

El mestratge de vida que els adults haurien de poder transmetre als joves no és: "la realitat escombrarà aviat el teu idealisme", sinó "que el teu ideal s'incorpori tan profundament en tu que res en aquesta vida pugui arrabassar-te'l!"
(Estrasburg, Febrer 1924)







de:
Albert Schweitzer.
SOUVENIRS DE MON ENFANCE.
Paris, Librairie Istra, 1951.




Colabore con CETR

Trabajamos sin ánimo de lucro, contando solamente con la ayuda económica y el apoyo voluntario de nuestros colaboradores y amigos.

Considere la posibilidad de sumarse al proyecto, contribuyendo a su permanencia y desarrollo del modo que resulte más apropiado a sus posibilidades e intereses.

Toda ayuda es bienvenida y agradecemos la que pueda darnos.
al Inicio | volver atrás | arriba


Rocafort 234 bajos - Barcelona - 93 410 77 07
cetr@cetr.net




Share |






A LA INTEMPERIE
Meditaciones



  Buy it!    9,00

  Buy it!    3,00

Marià Corbí. Barcelona, Verloc GCE, 2009. 160 p.

Una bella publicación que reúne breves meditaciones de Marià Corbí e ilustraciones del artista Pere Rius.
Unas páginas que nos muestran al Corbí más íntimo, más personal, en su esfuerzo por “cruzar los umbrales y entrar en la intemperie que provocan la atención y el silencio”; allá dónde “la verdad es inhóspita pero profundamente hospitalaria; despiadada como la inmensidad pero acogedora como una amante; vacía como un abismo pero haciéndose sentir con una presencia plena y cálida”
Ver una selección



Estadísticas interesantes
Frases más habituales, para encontrar nuestra web, según su porcentaje.
Sobre una muestra de 66020 búsquedas.
(Siga los enlaces)

calidad humana 8.27% - organizacion religiosa 1.64% - que es calidad humana 1.27% - alberto caeiro 0.95% - meditacion cristiana 0.93% - equilibrio personal 0.92% - can bordoi 0.90% - que es la calidad humana 0.87% - javier melloni 0.82% - espiritualidad laica 0.76% - lenguaje simbolico 0.73% - meditacio 0.72% - epoca de cambios 0.69% - filocalia 0.65% - raja yoga 0.60% - silencio interior 0.58% - meditació 0.54% - cambio de epoca 0.51% - libertad espiritual 0.51% - alberto caeiro poemas 0.47% - el silenci 0.46% - cetr 0.45% - como piensa el ser humano 0.39% - la calidad humana 0.38% - crisis religiosa 0.37% - realidad absoluta 0.37% - teresa guardans 0.36% - japa 0.33% - conocimiento religioso 0.30% - que es la dualidad 0.30% - meditaciones cristianas 0.30% - sufismo 0.29% - discurso de amor 0.29% - gandhi 0.29% - el silencio interior 0.28% - meditación cristiana 0.28% - conocimiento estetico 0.28% - que es la verdad 0.27% - subida al monte carmelo 0.26% - reflexiones de confucio 0.26% - nodos 0.26% - leer el coran 0.26% - musica espiritual 0.26% - irrealidad 0.25% - epoca de cambio 0.25% - cetr corbi 0.24% - 0h 0.24% - yhvh 0.24% - pluralismo religioso 0.23% - vias del conocimiento 0.23% - atencion plena 0.23% - maria corbi 0.23% - espiritualidad del ser humano 0.22% - credits lliure eleccio uab 0.22% - discurso sobre dios 0.22% - natividad de jesus 0.22% - poemas de alberto caeiro 0.22% - melloni 0.22% - oracion al universo 0.22% - meditacion japa 0.21% - la espiritualidad del ser humano 0.21% - ver y mirar 0.21% - samkara 0.20% - takuan 0.19% - cualidad humana 0.19% - discurso del amor 0.19% - el zohar 0.19% - koan 0.19% - koans 0.18% - consecuencias del pluralismo religioso 0.18% - otro cristianismo es posible 0.18% - el cuidador de rebaños 0.18% - guru nanak 0.18% - enseñanzas de confucio 0.18% - cristianismo hoy 0.17% - mitos religiosos 0.17% - que es la espiritualidad 0.17% - secular mysticism 0.17% - que es el silenci 0.16% - la espiritualidad 0.16% -


Web site engine code is Copyright © 2003 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Nuke ET Copyright © 2004-2006 por Truzone.